Thursday 28 February 2013

HAIWAN TERNAKAN RAJA ARIF YANG DIKUTIP DARI TONG SAMPAH!!

KESIAN aku tengok salah seorang blogger UMNO yang agak tersohor satu masa dulu. Nama diberi Zulnun. Nama pena Panglima Perang Cyber yang juga Yang DiPertua Blogger Pembela Negara. Di alam realiti individu ini bekerja di bawah agensi Biro Tata Negara (BTN) yang dipertanggungjawabkan oleh tuannya untuk menjaga Unit Media selepas mencantas Yamani (bekas Ketua Unit Media BTN). Sebelum dikutip, Panglima Perang Cyber a.k.a Ustaz Zulnun bekerja mengajar budak-budak mengaji (Alhamdulillah...) tapi selepas diambil oleh Saghul (bekas Ketua Pengarah BTN) hilang ketayap, hilang serban.

Itulah serba ringkas tentang individu yang dikatakan mempunyai pengaruh besar dalam dunia maya. Katanya rankingnya tinggi. Kalah Sanggah Tok Janggut (baca artikel di SINI). Tak tahu lah celah mana yang beliau mengatakan yang ranking blognya berada dalam kedudukan terbaik. Celah kangkang Raja Arif kot. Tak tahu lah. Lantak dia lah nak claim apa pun. Al-maklumlah, YDP Blogger Pembela Negara yang entah siapa ahlinya.

Dalam blognya baru-baru ini jenuh menepis yang mengatakan gambar di atas adalah bukan atau ya tentang identiti sebenar. Nak glamour kena la tunjuk muka sikit. Bukan tak segak. Muka pun dah ada gaya YB PAS. Tak salah kalau lepas ni balik Tumpat, berkempen atas pentas ceramah fitnah PAS. Tak salah kalau jadi munafik sekejap sementara PRU ni. Di Kelantan jadi orang PAS, balik Putrajaya jadi orang UMNO. Dah banyak sangat orang yang macam ni. Pandai mengampu, pandai ambil kesempatan.

Dengan bersungguh-sungguh juga yang Ustaz Zulnun a.k.a Panglima Perang Cyber ni mempertahankan Raja Arif. Yela. Nak jadi orang kanan, kena lah jilat lebih sikit. Cium mulut sekali dengan Raja Arif si penaung ABIM tu. Tak ada orang nak hairan pun sebab dalam BTN sendiri pegawai lain dah cukup menyampah dengan Ustaz Zulnun ni.

Setakat bagi jawapan standard budak sekolah rendah baik tak payah. Harap je pangkat tinggi gred 41 tapi nak jawab isu Raja Arif pun tak lepas. Konon hebat sangat. Tapi sayang, yang diinterview hanya berpandukan sebelah pihak sahaja. Cuba lah tanya kepada orang yang teraniaya. Kalau tanya Raja Arif je memang lah dia boleh kata ikut prosedur perpindahan BTN. Ptuihh!!

Panglima Perang Cyber jangan nak meroyan sangat lah. Kalau aku nak bongkar ni tak cukup ruang aku nak tambah. Ada apa-apa nak komen ke?

Cuma tolong tanya pada Raja Arif kenapa bagi peruntukan RM75,000.00 pada ABIM Sabah untuk buat program budak sekolah rendah. Pengarah BTN Sabah kata memang ada. Tapi itu semua urusan BTN Putrajaya yang ditandatangi ceknya oleh Raja Arif sendiri. Boleh tolong beri pencerahan?

1 comment:

  1. BTN Hilang “taring” dominasi “Musang berbulu Ayam” merosakkan BTN? http://guashow.blogspot.com/


    ReplyDelete